Bouw aan jouw merkimago

Als merk kan goede linkbuilding je helpen jouw identiteit en waarden te bevestigen. Linkbuilding-technieken die gepaard gaan met het creëren van hoogwaardige inhoud benadrukken de persoonlijkheid van het merk.

Als je inhoud maakt die verband houdt met creativiteit, word je beschouwd als een recent en dynamisch merk. Als je echter inhoud maakt op basis van branchegegevens, word je in het veld als een gerenommeerd merk beschouwd. Als je op de hoogte bent van linkbuilding, kun je dit soort problemen voorkomen. SEO is belangrijk, maar als je linkbuilding ook voor andere doeleinden kunt inzetten, dan is dat nog beter.

Linkbuilding technieken

Nadat je de linkbuilding duidelijk voor ogen hebt, ga je beginnen met het ontwikkelen van de linkbuilding strategie. Zoekmachines accepteren niet alles als het om linkbuilding gaat. Sommige technieken werken beter dan andere. Hier zijn enkele van de beste technieken voor het bouwen van links:

Creëer kwaliteitscontent zonder je al te veel zorgen te maken over kwantiteit:

–  Inhoud bijwerken met links

– Zet jouw vermeldingen om in backlinks

– Maak kwaliteit links

– Zorg dat je geen ongeldige links hebt

Strategieën met influencers

Het concept van linkbuilding en de relevantie ervan voor het merk is goed ingeburgerd. Het belangrijkste is om interessante links te creëren voor gebruikers, links die waarde hebben en gezaghebbend zijn.

Als onderdeel van strategieën voor linkbuilding is het werken met influencers een van de meest voorkomende manieren om gezaghebbende links te krijgen. Deze strategie is gebaseerd op samenwerkingen met de profielen van gebruikers die autoriteit hebben over het netwerk.

Na een analyse van het type publiek voor jouw merk, moet je een persoon kiezen waarmee jouw gebruikers zich identificeren. Je kunt samenwerkingen starten voor berichten op blogs, sociale netwerken of zelfs video’s op YouTube.

De vorm van samenwerking hangt af van de behoeften van beide partijen. Waar het om gaat is dat de boodschap de gebruikers bereikt. Daarom wordt aanbevolen dat het bericht door de influencer wordt ontwikkeld. Waarom ? De influencer is de enige die weet hoe hij publicaties moet maken die zijn publiek aanspreken.

Gebruik natuurlijke en gevarieerde tekst.

Link naar secundaire webpagina’s, niet naar een homepage. Wanneer je het ene onderwerp aan het andere koppelt, is het meestal het beste om specifieke pagina’s te linken. De hoofdpagina is meestal iets algemener en dient als de belangrijkste landingssite.  Link naar goed beoordeelde websites in de branche.

Voordelen van linkbuilding

–  Betere webpositionering dankzij trefwoorden. Breng kracht en zichtbaarheid in jouw bedrijfsimago.

– Betere reputatie. Geef autoriteit aan jouw merk.

– Betere ranking in Google zoekmachines.

– Meer webverkeer naar de bedrijfspagina. Door je positionering te verbeteren, wordt het aantal klikken op je pagina hoger. Hoewel dit zich niet altijd vertaalt in verkoop, nemen de mogelijkheden enorm toe.

– Bouw succesvolle klantrelaties op. Help toekomstige samenwerkingen met andere websites. Net zoals je externe links deelt kunnen andere websites dit ook doen.

– Toename van klanten.